Outfit: Denim all over….

Tweed jacket similar here and here / Pullover / Jeans / Bucket bag / Sunnies similar here and here / Boots similar here and here

….
Hi guys,
usually
I am not a fan of pants but when it comes to denim there is a huge
difference to other pants. Denim is such a soft and strechty material
which makes it so comfortbale to wear.
Although
meanwhile you can get almost everything in a denim material whether it
is a blouse, a skirt, a dress, all kinds of accessories and a lot more.

I
got totally crazy over denim for this outfit and paired my denim bucket
bag, a pair of denim pants and denim bow earrings to a baby blue tweed
blazer, a black pullover and a pair of boots to loosen up the look. This
could be easily worn for a casual friday as well (I did that for
example).

Normalerweise bin in kein Fan von Hosen aber wenn wir zu Denim kommen sieht es schon wieder ganz anders aus denn das macht für mich einen riesigen Unterschied zu anderen Materialien. Es ist weich und angenhem und stretcht sich in alle Richtungen für eine optimale Passform.
Mittlerweile kann man auch alles mögliche in diesem Stoff kaufen ganz egal ob es eine Hose, eine Bluse, ein Kleid, Handtaschen oder sogar Accessoires sind. 
Ich habs in diesem Outfit vielleicht ein bisschen mit Denim übertrieben aber ich finde trotzdem das es toll geworden ist. Ich habe meine Beuteltasche mit einer Tweedjacke und einem schwarzen Schluppenpullover kombiniert. Die Schleifenohrringe aus Denimmaterial sezten noch eine zusätzlichen verspielten Akzent. Zu guterletzt habe ich ein paar Biker Boots mit Glitzer gewählt um den Look ein bisschen mehr casual zu machen. Würde auch gut für einen Casual Freitag in Büros passen (ich hatte meins am Freitag an – nur so als Beispiel)

Thanks for stopping by. 
Take care. See you. 

You may also like...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *