Outfit: Flower bow-tie blouse / black midi pencil skirt / Tamaris suede pumps / oversized cardigan….

Blouse / Skirt H&M / Belt H&M / Blazer jacket H&M sold out similar here / Bag LYDC sold out similar here and here / Heels Tamaris old similar here

….

 (post contains affiliate links/Werbung/Markennennung/Beitrag enthält Affilate Links-not sponsored)
Hi guys and happy Monday (yes it is Monday again – this only can be a joke),

I
hope you had a nice and sunny weekend. Ours was cold, windy and rainy.
April fools us in its best. So today I am back to work and as you could
see this is a pretty business insprired outfit. Since I am working at an
office for civil engineering I can´t dress how I like to during the
week. We don´t have a strict dress code but it should be appropriate and
that doesn´t have to be a black pant and white blouse thing. Can be
chic but we are not waitresses either so this doesn´t have to be a
uniform.

Based on Spring I choose this pretty flower
patterned bow-tie blouse. I paired it with a midi-length black pencil
skirt for a slim silhouette. Since it is still cold I threw on this
super cozy oversized knitted blazer jacket in this light stone grey. A
matching handbag with the cardigan and matching heels with the blouse
completed the outfit.

Ich hoffe ihr hattet ein schönes sonniges Wochenende. Bei mir war es kalt und nass und windig. Der April hat uns fest im Griff würd ich mal sagen. Wieder zurück in der Arbeit hab ich heute einen Büro inspirierten Look für euch. Da ich ja in einem Ingenieurbüro arbeite kann ich unter der Woche normal nicht nur das anziehen auf das ich gerade Lust habe. Wir habe zwar keine strikte Kleiderordnung, aber angemessen gekleidet sollte man schon sein. Es muss ja nicht immer nur schwarze Hose und weiße Bluse sein – zwar ist das auch chic aber wir ja keine Bedienungen, das heißt wir müssen keine “Uniform” haben. 
Basierend auf Frühling habe ich hier eine Schluppenbluse mit einem großflächigen Blumenprint mit einem schwarzen Bleistiftrock kombiniert. Unten etwas enger gehalten damit man eine schöne Silhouette bekommt. Da es immernoch kalt und frostig ist habe ich diese gestrickte Baumwollblazerjacke lässig über die Schulter gelegt. Eine passende Tasche für die Jacke und passende Schuhe zu der Bluse und fertig sind wir.
Thanks for stopping by. 
Take care. See you.

You may also like...

1 Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

I accept that my given data and my IP address is sent to a server in the USA only for the purpose of spam prevention through the Akismet program.More information on Akismet and GDPR.